Juridische documenten

Als ondernemer is het van belang een bepaalde kwaliteit na te streven. Hierin worden keuzes gemaakt en nadrukken gelegd om een eigen uniek imago te creƫren. Hierbij ontkomt men er niet aan dat men afspraken en zaken moet doen met andere ondernemers en particulieren. In dit verkeer gaat alles goed zolang alles gaat zoals partijen dit willen.

Er zijn echter factoren die het kunnen maken dat er onenigheid kan ontstaan over de intenties waarmee afspraken ooit zijn gemaakt. Op dat moment is het van belang dat deze afspraken vooraf goed zijn onderzocht en komen vast te staan. Juridische documenten worden voor een groot deel geschreven in tijden waarin er sprake is van goede verhoudingen voor momenten op een later tijdstip waarin er sprake is van een verstoring in deze verhoudingen. Als hier geen of onvoldoende aandacht voor is geweest, kunt u als ondernemer behoorlijk in de problemen raken.

  • Standaarddocumenten zoals overeenkomsten en algemene voorwaarden;
  • Toetsen van offertes en overeenkomsten die ontvangen zijn;
  • Overleg, onderhandelen en vertegenwoordiging;
  • Hulp als er sprake is van een conflict.

Tussen het moment waarop een conflict ontstaat en tot het moment een rechter uitspraak heeft gedaan zit een lange periode. Deze periode start over het algemeen met het onderzoek naar of partijen er in de minne uit kunnen komen. Wij merken vaak dat als wij aansluiten er sprake is van een frisse en neutrale blik waarbij partijen vaak eerder geneigd zijn om voor een oplossing te gaan die voor beide partijen aanvaardbaar is. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat deze oplossing er niet is en de rechter hierover een uitspraak moet doen. In beide gevallen kunnen wij u bijstaan.

Advies nodig?

Er zijn verschillende gebieden waarop wij u bij kunnen staan als Trias Rechtshulp.